Úspěšný & přímý prodej ve 4 krocích

Úspěšný & přímý prodej ve 4 krocích

Jak již všichni víme, přímý prodej (oproti OTA) je zpravidla výhodnější. Znáte ale všechny výhody přímého prodeje a využíváte je dostatečně?

Věřte mi, vaše PMS to zvládne. Stačí jen probudit v sobě kreativitu a prodávat naplno.

Ubytování je jen základ. Prodávejte více.

Možnost rezervovat ubytování přímo na stránkách ubytovacího zařízení online je dnes již určitou samozřejmostí. Prodáváte ale i dodatečné služby? Pobytové balíčky, vstup do vířivky a láhev sektu k tomu, degustační večeře nebo snídaně na pokoj, pronájem kol. To vše a mnoho dalšího si vaši hosté mohou rovnou přidat k rezervaci ubytování.

Nebojte se vymýšlet nové zážitky a nabídnout je hostovi ještě před jeho příjezdem. Radost z čekání na dny plné odpočinku a zážitků mají také svou hodnotu a přispívají k celkovému dojmu z ubytovacího zařízení.

Věděli jste, že hosté budou automaticky očekávat mnohem lepší zážitek, pokud bude popis služeb rafinovanější a jejich vizuální podoba kvalitnější (fotografie, grafika)?

Úspěšný prodej zážitků ve 4 krocích

1) Atraktivní obrázky 

Obrázky vzbuzují emoce. Obrázky prodávají. Z praxe mohu potvrdit, že jsou lepší 2 povedené obrázky než 10 průměrných. Investujte do fotografa a výsledky se dostaví o to rychleji. Žijeme ve vizuální době a máme jen pár sekund, abychom zaujali.

Nezapomeňte ale na to, že fotografie musí vždy odpovídat realitě. Hranice mezi nadšením (z fotografie) a zklamáním (z reality) je velmi tenká.

2) Text, který prodává

A u služeb to platí dvojnásob. Popis vířivky a jejich technických parametrů rozhodně nepřispějí k navýšení prodejů (samozřejmě pokud nejste prodejcem soukromých vířivek). Výstižný text, který probudí představivost a fantazii potenciálního zájemce, prodává. Pište tónem, který dobře zacílí na vaší cílovou klientelu a podpoří jejich zájem o vaše služby. Vaše služba = zážitek pro vaše hosty.

3) Upselling ještě před příjezdem hosta

Nečekejte na den D (příjezd hosta do hotelu) a využijte období před. Jedná se o výhodu pro obě strany – host má pocit, že se o něj ubytovací zařízení skutečně zajímá a rezervovanou službu si může naplánovat dopředu, eventuálně přidat nějakou další (degustační menu, prohlídku zámku atd.).

Ubytovací zařízení naopak prodává dopředu a buduje si tak cennou důvěru u hosta.

4) Optimalizace

Jednou vše nastavit, napojit na online prodej a čekat ale nestačí. Minimálně zpočátku si vyhraďte čas na pravidelnou kontrolu prodejů a společně s týmem optimalizujte nabídku. Jedině tak poznáte lépe své vlastní mezery a nabídnete další služby, které mohou podpořit jedinečnost vašeho ubytovacího zařízení.

Možná zjistíte, že segment rodiny s dětmi má v letním období zvýšený zájem o pronájem kol. Zkuste vymyslet další aktivity a nabídnout v rámci online prodeje.

Dnešní doba nám nabízí nepřeberné možnosti, nebojte se proto vymýšlet a bavit se tím, co děláte. Když to bude bavit vás, atmosféra v celém hotelu bude mnohem příjemnější a hosté budou těmi prvními, kteří poznají a ocení změny a další zážitky, které jim nabízíte.

Přeji všem krásné dny a nezapomeňte, že „Velkou výhodou hotelu je, že se jedná o útočiště před domácím životem.“ (George Bernard Shaw)
Zpříjemněte proto svým hostům pobyt tím nejoriginálnějším způsobem. Když se vám to podaří, oni budou tou nejlepší chodící reklamou, jakou si zasloužíte.

Jarka Kolářová
EcoStay.cz